Mnoho začínajících e-shopů či webových stránek se velmi často potýká s malou návštěvností. Není tomu jen tak, proti nim stojí algoritmus internetových vyhledávačů, který upřednostňuje weby s delší historií. Jen historie působení ale není na vině, rozhodující je i srozumitelnost pro uživatele, či četnost jednotlivých příspěvků. Je zapotřebí zmínit i tzv. klíčová slova, která mají na vyhledávání také velký podíl.
Pokud se uživatel internetu rozhodne použít internetový vyhledávač, s největší pravděpodobností mu bude na prvním místě předkládána placená reklama. Řeč je o tzv. ppc reklamě. Ptáte se, jak vypadá ppc reklama? Zkratka ppc pochází z anglického slovního spojení „pay per click“, což v překladu znamená platba za kliknutí. Inzerent tedy neplatí za samotné umístění reklamy, ale až za jednotlivé prokliky na danou webovou reklamu. Sám si tedy může určovat, kolik je ochoten do reklamy investovat. Tento způsob propagace se tedy hodí pro menší firmy s omezeným rozpočtem. Výsledky jsou snadno měřitelné a reklamy jsou vytvářeny s ohledem na konkrétního zákazníka. Mají tedy velký dosah, a přesto jsou cenově dostupné.
Co je ppc kampaň? V České republice patří mezi nejvíce používaný ppc systém ten od společnosti Google, který je znám pod názvem Ads. Nesmíme však opomenout ani Sklik od Seznamu. Jsou to však i sociální sítě, jako je například Facebook, Instagram, Twitter nebo LinkedIn.
Po placené reklamě většinou internetové vyhledávače uživatelům internetu překládají weby, které dobře pracují se SEO. Mnoho začínajících webových stránek ovšem tuto možnost přehlíží, neboť optimalizace webu je zdlouhavá a výsledky se dostavují až po delší době. Na druhou stranu není dobré tuto skutečnost opomíjet, neboť jsou její výsledky dlouhodobé a trvalé. S minimální finanční investicí je možné zacílit na konkrétní skupinu zákazníků.