Plavidla na vodu

Na vodě se můžeme pohybovat různými způsoby, přičemž oblíbené jsou čluny, a to i u rybářů. S motorem se můžeme pohybovat velmi snadno a rychle.

Plavidla na vodu

Člun je jistota

Při řadě příležitostí se nám hodí pohybovat se na vodě. První je rekreace, protože lokalita třeba u rybníka je v létě ideální udělat si třeba hezký den s kamarády. Oblíbené jsou šlapací lodičky, protože třeba zamilovaný pár projet na vodě a užívat si. Dále například na řece jsou oblíbené kajaky a jiná plavidla, protože tu můžeme sportovně trénovat veslování a další sporty. Rybář by takové plavidlo moc neocenil, protože takový člun je pro něj mnohem praktičtější.

rybačení na vodě

U těch se dnes pozastavíme, přičemž jsou všestranné a klidně můžou být využity i pro rekreační účely. Rozumnou cestou jsou čluny nafukovací, které se dají pořídit za dobré peníze a svou práci vykonají rozhodně bez problému. Na vodách pro ně neplatí žádné zvláštní povinnosti, a proto si s provozem nemusíme dělat hlavu. Jen nesmíme ohrozit ostatní, což je samozřejmě a mnohdy dodržovat rychlost do 25 km/h s tím, že trup bude ve vodě, aby se nenadzvedal nad hladinu.

Motorový pomocník

Pouhý člun nestačí, protože pokud chceme, aby se plavidlo pohybovalo určitým směrem, tak k tomu musíme mít vhodné zařízení. Nejlevnější jsou pádla, ale zde musíme použít dostatečné lidské síly, takže na delší vzdálenosti, nebo pokud nám proud vody nepřeje se nadřeme. Takže si můžeme koupit motor a rázem můžeme všechny tyto starosti hodit za hlavu. Lodní motory všeho druhu koupíte za dobré ceny a Váš člun se rázem stane plnohodnotným plavidlem, s kterým můžete brázdit na vodě jedná radost.

plavidlo s plachtou

Spousta rybářů tuto možnost ocení, protože jejich místo působení se mnohem rozšíří, což může vést k opravdu hezkým úlovkům. Motory si můžeme rozdělit na svá základní druhy. Prvním jsou elektrické, kdy jejich výkon na běžný nafukovací člun postačí. Druhou kategorií jsou čtyřtaktní benzínové, které dosahují slušného výkonu a místo nabíjení stačí lít benzín. Akorát tu musíme dbát na servis jako u běžného spalovacího motoru.