Není pochyb o tom, že zlato je jedním z našich nejoblíbenějších kovů. Ačkoliv jeho užitná hodnota není příliš velká, především kvůli jeho měkkosti a nízké teplotě tání, je přeci jen velmi ceněný, což se odráží i v jeho ceně. Je to totiž jeho vzhled a vzácnost, co nás na něm tak přitahuje a láká. A je to i důvod, proč se nejvíce využívá ve šperkařství.
Naše vášeň pro zlato došla tak daleko, že vyrábíme i jeho napodobeniny či nátěry, které dodají věcem vzhled zlata. Typickým příkladem jsou zlatá čísla. Ač se skutečným kovem m nemají prakticky nic společného, jsou velmi prodávaná a žádaná prakticky v jakékoliv podobě, ve které se objeví.
Avšak ačkoliv je pravda, že v našich očích zlepšují vzhled všeho, k čemu jsou připevněna, není jejich použití vždy žádoucí. Naopak, jsou i situace, kde je to naprosto nevhodné a slouží pouze k tomu, aby ukázala, že majitel postrádá jak vkus, tak soudnost.
Typickým příkladem jsou čísla popisná na rodinných domech. Vyvedeny ve zlatě, rozhodně upoutají pozornost každého, kdo jde kolem, zvláště za krásného slunečného dne. Jedná se tedy o jednoduchý typ, jak zkrášlit náš domov, že?
Tak jednoduché to bohužel není. Zatímco na některé z honosněji vypadajících vil mohou vypadat dobře, na malých, oprýskaných domech nebo dokonce na panelácích působí skutečně jako pěst na oko. Pokud tedy chceme, aby naše obydlí vypadalo dobře, je dobré podívat se na něj nejprve jako na celek a rozhodnou se, zda je to skutečně dobrý nápad.
Dále zde máme nejrůznější přání a gratulace, běžně prodávané v papírnictvích. I zde jsou čísla obvykle vyvedena ve zlaté barvě, tentokrát s mnohem větším leskem a třpytem. Zdá se, že s nimi nemůžeme sáhnout vedle, je to ale skutečně tak?
Na co se musíme podívat, je příležitost, ke které se bude dané přání dávat, a jeho celkový vzhled. Například se tento typ čísel nehodí na nejrůznější vtipná přání k narozeninám, kterých je skutečně mnoho.
Před koupí je tedy vždy třeba přemýšlet, zda nám tento kov skutečně pomůže zkrášlit to, co po něm chceme, nebo zda jen zvýrazní nedostatky. Ušetříme si tak pobavené či znechucené pohledy ostatní a ztrapnění se před návštěvami – a to za to stojí, ne?